Cross Training

Cross Training on monipuolista, vaihteleviin liikkeisiin perustuvaa treeniä, jonka tavoitteena on kehittää tasapuolisesti fyysisen kunnon eri osa-alueita.

Cross Training -harjoittelussa käytettävät liikkeet ovat luonteeltaan toiminnallisia. Ne eroavat esimerkiksi kuntosalilla tavallisesti tehtävistä liikkeistä siinä, että pyrkimyksenä ei ole treenata jotain tiettyä yksittäistä lihasta tai lihasryhmää, vaan harjoittaa kokonaisvaltaisesti luonnollisia liikkeitä ja liikeratoja.

Cross Training - Turku

Harjoittelussa hyödynnetään monipuolisesti erilaista harjoitusvälineistöä, kuten levytankoja, kahvakuulia, käsipainoja ja muita lajille tyypillisiä harjoitusvälineitä, omaa kehonpainoa unohtamatta.

Cross Training -treenit löytyvät ryhmäliikunta-aikataulusta nimellä WOD (Workout of the Day).

VARAA PAIKKASI WODIIN »

Cross Training Turku - WOD 4.7.2019

Treenit sisältävät aina alkulämmittelyn, joka ehkäisee rasitusvammoja ja valmistaa tulevaan harjoitukseen. Alkulämmittelyn jälkeen vuorossa on päivän teeman mukaisesti voima- tai taito-osuus, jonka jälkeen suoritetaan lyhytkestoinen ja intensiivinen harjoitusosio, ns. met-con tai vaihtoehtoisesti voimaharjoitusta täydentävää työskentelyä. Treenin päättää lyhyt loppuverryttely.

Korkealla intensiteetillä suoritettava harjoittelu on tutkitusti kaikkein tehokkain tapa kohottaa kuntoa ja parantaa suorituskykyä.

Cross Training -harjoittelu soveltuu intensiivisyydestään huolimatta kaikenikäisille ja -kuntoisille perusterveille ihmisille. Liikkeitä on mahdollista skaalata sekä kuormituksen että teknisen vaativuuden osalta kunkin harjoittelijan kunto- ja taitotasolle sopivaksi ja tarvittaessa valmentajat neuvovat vaihtoehtoisia liikkeitä.

Tulevan viikon harjoitukset julkaistaan Force Training Campin sivuston etusivulla WOD -palstalla sunnuntai-iltaisin.

KATSO VIIKON TREENIT »

Cross Training 040719