Strength WOD

Strength WOD:it ovat FTC:n ohjelmointiin perustuvia ohjattuja voimatreenejä.

Voimaohjelmointimme antaa kaikentasoisille harjoittelijoille mahdollisuuden nousujohteiseen voimaharjoitteluun ammattivalmentajan ohjauksessa.

FTC:n viikko-ohjelmaan sisältyy neljä erilaista Strength WOD:ia ja ohjattuja treenejä on kaikkina arkipäivinä.

Maanantai on FTC:n voimaohjelmoinnissa ns. raskas vetopäivä.

Pääliikkeinä maanantain Strength WOD -harjoituksissa käytetään vaihtelevasti eri maastavetovariaatioita, rinnallevetoa sekä vaakasuuntaisia vetoja ja soutuja.

Apuliikkeinä maanantain treeneissä voi olla vaikkapa etuheilautuksia kahvakuulalla tai tempauksia käsipainolla / kahvakuulalla. Toisinaan ohjelmassa voi olla myös erimerkiksi Box Jump -hyppyjä, jotka sopivat hyvin raskaiden lannesaranaliikkeiden tukiliikkeiksi.

FTC:n valmennusmallissa on kiinnitetty erityistä huomiota liikeprogressioihin ja nostotekniikkaa hiotaan treeneissä tarkoin, joten treenaaminen on aina turvallista ja tehokasta ja ryhmässäkin yksilöllistä.

FTC:n voimaohjelmoinnissa viikon toisen harjoituspäivän pääliikemalli on vaakasuuntainen työntö.

Tiistain Strength WOD:ien pääliikkeitä ovat penkkipunnerrus tangolla erilaisin toisto-, ote- ja tempovaihteluin, käsipaino- / lattiapenkki sekä etunojapunnerrukset.

Apuliikkeinä tiistain Strength WOD:eissa voidaan käyttää esimerkiksi dippiä sekä pystysuuntaisia työntöjä ja punnerruksia eri välinein.

Monet liikkeet ovat tuttuja perinteisestä kuntosaliharjoittelusta, mutta Strength WOD -treenien voimavalmennukseen pohjaava ohjelmointi, harjoittelu ammattivalmentajan ohjauksessa sekä treenaamisen yhteisöllisyys tekevät näistä treeneistä ainutlaatuisia.

FTC:n voimaohjelmoinnissa valinnaisia kyykkypäiviä on kaksi: keskiviikko tai torstai, toisen jäädessä aktiiviseksi palautuspäiväksi.

Kyykkypäivän pääliikkeinä vaihtelevat etu- ja takakyykky.

Apu- ja tukiliikkeiden kirjo on laaja ja kyykkypäivinä ohjelmassa saattaa olla esimerkiksi erilaisia unilateraaleja jalkaliikkeitä, romanialaista maastavetoa tai valakyykkyjä eri välinein.

Myös liikkuvuusharjoittelu kuuluu jokaiseen kyykkypäivään ja liikeprogressioissa on otettu tarkoin huomioon eritasoiset harjoittelijat.

Perjantain Strength WOD -treeneissä liikemalleja ovat pystysuuntainen työntö ja veto.

Työntävän suunnan pääliikkeinä treeneissä käytetään pystypunnerrusta tangolla, kuulilla tai käsipainoilla sekä vauhtipunnerrusta ja tasajalkatyöntöä samoin välinein.

Pystysuuntaisen vedon pääliike on leuanveto eri variaatioin. Leuanvedon liikeprogressio on rakennettu tarkasti niin, että homma etenee ja tekemiseen pääsee kunnolla kiinni, vaikka itse leuanveto ei vielä sujuisikaan.

Apuliikkeinä perjantain Strength WOD:eissa on erilaisia vaakasuuntaisia työntöjä ja vetoja kehonpainolla.

Perjantain treeneihin sisältyy myös usein myös taito- ja tekniikkaharjoittelua.

Ajanvaraus Strength WOD -tunneille tapahtuu Avoinna 24 -varausjärjestelmän kautta.