TRX

TRX on kokonaisvaltaista kehonpainotreeniä, joka sopii kaikentasoisille harjoittelijoille aloittelijoista aktiiviurheilijoihin. TRX -harjoittelussa käytettäviä liikkeitä on helppo skaalata täsmälleen omalle osaamis- ja kuntotasolle sopivaksi.

TRX -harjoittelu kehittää lihaskestävyyttä, liikkuvuutta, tasapainoa ja aivan erityisesti keskivartalon tukilihasten hallintaa. Moni asiakkaamme onkin kertonut esimerkiksi selkäongelmiensa kadonneen TRX -harjoittelun myötä.

TRX -harjoittelu tarjoaa merkittäviä hyötyjä eri lajien urheilijoille ja aktiiviharrastajille. Erityisesti TRX:llä tehtävät core- ja kiertoliikkeet, syviin lihaskudoksiin vaikuttavat harjoitteet sekä toiminnallista liikkuvuutta edistävät liikkeet vaikuttavat edullisesti suorituskykyyn, oli oma päälaji sitten kestävyysjuoksu, golf, tennis, ratsastus tai vaikkapa klassinen baletti.

TRX RYHMÄTUNNIT

Force Training Camp tarjoaa Suomen laajimman valikoiman TRX -ryhmätunteja. TRX:ää pääsee harrastamaan meillä kuutena päivänä viikossa, maanantaista lauantaihin. TRX -tuntien kesto on 45 minuuttia ja tuntien ohjelmat vaihtuvat kuukausittain.

TRX Basic

TRX Basic on perusliikkeisiin keskittyvä tunti, jolta on helppo aloittaa TRX -harjoittelu ja jolle edistyneemmänkin harjoittelijan kannattaa ajoittain palata hiomaan liiketekniikkaansa.

Tunnin tempo on hieman rauhallisempi ja tekniikkaopetukseen kiinnitetään erityistä huomiota, joten liikkeet, linjaukset ja progressiot tulevat tutuiksi.

TRX Strength

TRX Strength on lihaskuntotunti, jossa harjoitusvälineinä käytetään TRX -nauhojen lisäksi Hexagon -käsipainoja.

Tunti sisältää harjoitukseen valmistavan alkuverryttelyn sekä kuukausittain vaihtuvan treenin, joka ohjelman teeman mukaisesti painotettuna sisältää kolmesta neljään liikeyhdistelmää / liikettä, jotka kehittävät monipuolisesti lihaskuntoa.

Sarjoja liikeyhdistelmää kohden on pääliikkeessä tavallisesti neljä, muissa liikkeissä kolme. Toistomäärät liikkeissä vaihtelevat yleisimmin välillä 8-12.

Tunnit soveltuvat kaikentasoisille harjoittelijoille, eivätkä edellytä aikaisempaa kokemusta voimaharjoittelusta.

TRX HIIT-Core

TRX HIIT-Core on korkeatehoista intervalliharjoittelua sekä keskivartaloharjoitteita yhdistelevä tunti.

Tunti sisältää alkuverryttelyn sekä usein erilliset HIIT- ja Core-osuudet.

HIIT -osuus koostuu kokonaisvaltaisista suuria lihasryhmiä työstävistä liikkeistä, jotka tehdään korkealla teholla intervalleissa. Intervallien pituudet vaihtelevat ohjelman mukaan neljän viikon välein. HIIT -osuus on tyypillisesti kestoltaan 20min.

Core -osuus pitää sisällään koko keskivartalon lihaksistoa harjoittavia liikkeitä. Keskeisimpänä keskivartaloharjoitteena toimiivat lankun eri variaatiot.

Tunnit soveltuvat kaiken tasoisille harjoittelijoille, sillä liikkeet ovat aina skaalattavissa.

TRX & Kahvakuula

TRX & Kahvakuula on vaihteleva ja monipuolinen yhdistelmätunti, jossa vaihtelevat TRX -nauhalla tehtävät kehonpainoliikkeet, kahvakuulaharjoittelun perusliikkeet sekä uniikit yhdistelmäliikkeet.

Tunti sisältää sekä lihaskuntoa että hapenottokykyä kehittäviä harjoitteita.

TRX & Kahvakuula tuntien ohjelmat vaihtuvat kuukausittain.

Tunnille osallistuminen ei vaadi aikaisempaa kokemusta kahvakuulaharjoittelusta.

TRX Functional Circuit

Tämä tehokas toiminnalliseen harjoitteluun perustuva kiertoharjoittelutunti koostuu TRX-nauhoilla, kehonpainolla ja erilaisilla välineillä (painot, kahvakuulat, köydet, aerobiset laitteet, tms.) tehtävistä liikkeistä.

Tunti alkaa aina kehonpainolla tehtävällä alkulämmittelyllä. Tunnin runko ohjelmoidaan aina kuukaudeksi kerrallaan, mutta tunnin liikkeisiin voi tulla lisää haastavuutta kuukauden aikana.

Tunti kehittää tasapainoa, liikkuvuutta, voimaa, koordinaatiota ja kestävyyttä.

Tunti soveltuu niin aloittelijoille kuin edistyneillekin treenaajille, koska kaikkia liikkeitä voidaan skaalata kevyemmästä haasteellisempaan versioon.

Ryhmäliikunnan lukujärjestykseen sisältyvät ryhmätunnit tarjoavat kaikille avoimen mahdollisuuden päästä sisälle TRX -harjoittelun maailmaan.

Force Training Campilla TRX:llä harjoittelevat myös TYKY- ja yritysliikuntaryhmät, oppilasryhmät ja urheiluseurat. Järjestämme tilauksesta lisäksi lajiperehdytyksiä ja pidämme TRX -yksityistunteja.

TRX TEAM

Force Training Campin TRX Teamin valmentajat ovat suorittaneet TRX:n viralliset ohjaajakoulutukset ja kaikilla on vuosien kokemus TRX -ryhmätuntien ohjaamisesta.

PETRI NUMMIVUORI

TRX Suspension Training Course (STC)

TRX Group Training Course (GTC)

Petri on TRX Teamin pääohjaaja. Hän vastaa TRX Basic, TRX Strength ja TRX & Kahvakuula -tunneista sekä TRX Workshopeista.

TANJA ADEL

TRX Suspension Training Course (STC)

Tanja on toiminut TRX -ohjaajana vuodesta 2017 ja hän vastaa TRX Functional Circuit -tunneista.

TIIA-MARI KUKKA

TRX Suspension Training Course (STC)

Tiia-Mari on ohjannut TRX -ryhmätunteja vuodesta 2017 ja hänen erikoisalaansa ovat TRX HIIT-Core -tunnit.