Voima

Voima -tuntimme perustuvat ohjelmointiin, jonka ytimessä on systemaattinen perus- ja maksimivoimaharjoittelu vapaiden painojen avulla. 

Pääliikkeet suoritetaan levytangolla, apuliikkeissä käytetään lisäksi käsipainoja, kahvakuulia ja kehonpainoliikkeitä. 

Ohjelmointi pyörii vuoden ympäri ja se etenee viiden viikon mittaisissa jaksoissa. Pääliikkeet vaihtuvat jaksoittain, mutta keskeisimpiä pääliikesuuntia harjoitetaan kuitenkin jatkuvasti. 

Voima -tunnit

Voima 1 on ylävartalopainotteinen harjoitus, jonka pääliike on ohjelmoinnin vaiheesta riippuen joko penkkipunnerrus tai pystypunnerrus. 

Voima 2 -harjoituksen pääliikkeinä vaihtelevat maastaveto ja takakyykky. 

Tarkat harjoitussisällöt julkaistaan Force Training Campin Wodconnectissa.

Harjoituksen kulku 

Tunti alkaa alkuverryttelyllä, joka valmistaa ohjelman mukaiseen harjoitukseen ja sisältää monesti myös nostotekniikkaharjoittelua. 

Pääliikkeet suoritetaan aina ohjatusti, apuliikkeet usein omaan tahtiin. Pääliikkeitä on harjoituksessa yksi, apuliikkeitä 2-3. 

Opastusta ja neuvoja saa tunnin aikana tarpeen mukaan.

Olemme rakentaneet voimaharjoitustemme liikeprogressiot huolella siten, että kaiken tasoiset ja ikäiset harjoittelijat voivat osallistua tunneillemme.